1. Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

På denne side kan du finde svarene på de fleste spørgsmål om Specsavers Clinical Conference. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål? Så kontakt os!

Klinisk konference er afsluttet. Du er velkommen til at tilmelde dig på hjemmesiden, så du forbliver velinformeret om den næste Specsavers Clinical Conference.

1. Hvorfor afholder Louis Nielsen en Clinical Conference?
Det er Louis Nielsens vision at øge branchens professionalisme, både i og uden for virksomheden. Med Specsavers Clinical Conference giver Louis Nielsen alle professionelle optikere mulighed for at udbygge deres viden ved at høre en række foredrag fra førende brancheeksperter samt netværke med kolleger og møde leverandører. Dette succesrige koncept har været brugt i over 20 år i Storbritannien og afholdes nu for 8. år i træk i Nordeuropa.

2. Hvem er Specsavers Clinical Conference for?
Specsavers Clinical Conference er først og fremmest for professionelle optikere. Programmerne har fokus på optometrister, optikere, kontaktlinsespecialister, Optical Dispensers og optikerstuderende, men øre-næse-halslæger og øjenlæger er selvfølgelig også mere end velkomne.

3. Hvad er en Optical Dispenser?
En Optical Dispenser er en optiker assistent, der har gennemført og bestået uddannelsen Optical Dispenser. Denne uddannelse er et 7 måneders program, der leveres af Louis Nielsen i samarbejde med Dania. Uddannelsen giver blandt et dybere indblik i optikken og øjets funktion og helse.

4. Hvem er talerne ved Specsavers Clinical Conference?
Specsavers Clinical Conference vil have nationale og internationale talere fra optikerbranchen. Du kan finde den seneste version af programmet på denne side.

5. Hvornår afholdes Clinical Conference?
Clinical Conference afholdes mellem den 6. og den 11. oktober 2018 på følgende steder:

  • 6. oktober: Stockholm, Sverige
  • 7. oktober: Utrecht, Holland
  • 9. oktober: Helsinki, Finland
  • 10. oktober: Copenhagen, Danmark
  • 11. oktober: Oslo, Norge

6. Hvor afholdes Clinical Conference, og hvordan kommer jeg dertil?
Clinical Conference i Danmark afholdes i DGI-byen, Tietgensgade 65, 1704 København V.

7. Hvordan booker jeg hotelværelse på SAS Radisson ved Odense Koncerthus
Kontakt hotellet direkte - du finder kontaktinformationer her www.radissonblu.com.

8. Hvornår starter Clinical Conference, og hvornår slutter den?
Clinical Conference starter kl. 9.00 og slutter cirka kl. 17.00. Du kan finde den seneste version af programmet på denne side.

9. Hvor mange mennesker vil deltage i Specsavers Clinical Conference?
I 2017 deltog over 2.200 fagfolk i fem forskellige lande, heraf omkring 300 i Danmark, så det er en ideel lejlighed til både at udbygge din viden og netværke med dine kolleger. Bemærk, at der kun er et begrænset antal pladser, så hvis du er interesseret, skal du huske at tilmelde dig i god tid inden.

10. Koster det noget at tilmelde sig?
Ved tidlig tilmelding, dvs. indtil den 15. august, er det gratis at tilmelde sig. Hvis du tilmelder dig efter denne dato, koster det 1.200 kr. at deltage. Så husk at tilmelde dig inden da! Optikstuderende kan tilmelde sig gratis indtil d. 17. september.

11. Kan jeg tilmelde et team?
Desværre er det ikke muligt at tilmelde sig som et team. Hver deltager skal tilmelde sig individuelt.

12. Kan jeg nøjes med kun at deltage i en del af konferencen?
Ja, det er muligt kun at deltage i en del af konferencen. Men vær opmærksom på, at du kun kan følge hele sessioner, så du vil ikke kunne komme eller gå midt i en session. Husk også på, at hvis du ikke deltager hele dagen, vil du ikke være berettiget til CET-point.

13. Vil der blive serveret mad og drikkevarer?
Ja. I løbet af dagen vil der være flere pauser med blandt andet en frokostbuffet.

14. Er det muligt at oplyse, hvis jeg har særlige behov eller ønsker til maden?
Ja. Når du tilmelder dig, kan du angive, om du ønsker halal mad eller har allergi.

15. Jeg kan ikke deltage i konferencen alligevel. Skal jeg afmelde mig?
Ja. Fordi der kun er et begrænset antal pladser, vil vi gerne have, at du giver os besked, hvis du ikke kan komme, så en anden får mulighed. Hvis du vil afmelde dig, skal du sende en e-mail til registration.scc@specsavers.com med emnet "Afmelding fra Specsavers Clinical Conference". Vær opmærksom på, at hvis du ikke melder afbud og heller ikke deltager, vil du blive opkrævet et gebyr på 700 kr.

16. Vil jeg få CET-point for at deltage i Specsavers Clinical Conference?
Ja. Du vil få tildelt 5 CET-point for at deltage i Specsavers Clinical Conference.

17. Vil der være en goodiebag?
Ja, selvfølgelig! Du skal naturligvis ikke gå tomhændet hjem.

18. Vil der være en udstilling?
Ja. I starten af Specsavers Clinical Conference og i pauserne vil der være en fagmesse, hvor leverandører fra branchen fortæller om deres produkter og tjenester.

19. Kan jeg sponsorere Specsavers Clinical Conference?
Hvis du gerne vil have en stand på vores fagmesse eller på anden måde ønsker at sponsorere Specsavers Clinical Conference, kan du sende en e-mail til scc@specsavers.com med emnet "Forespørgsel om sponsorat til Specsavers Clinical Conference".

20. Mit spørgsmål er her ikke. Hvem skal jeg kontakte?
Hvis du har et spørgsmål, der ikke er nævnt her, skal du udfylde vores kontaktformular, og så vender vi tilbage til dig så hurtigt som muligt.